MEIKKIPOHJA

Kerroin aikasemmin VICHYN uudesta meikkivoiteesta, jota oon tässä noin viikon verran käyttänyt ja ajattelin kertoa nyt kaikista muistakin tuotteista, joita käytän päivittäisen meikkipohjan tekemiseen.

Pohjalle levitän tietenki kosteuttavan voiteen koko kasvoille ja hieman myös kaulalle. Silmienympärysiholle levitän kosteuttavan voiteen, sillä usein ajatellaan, että silmänympärysiho ei kosteusvoidetta kaipaa. Totuushan on se, että kasvojen iholla juuri se silmienympärysiho on se ohuin ja vaativin alue.  




Meikkivoiteena käytän siis Vichyn uutta dermablend meikkivoidetta, josta kerroinki enemmän jo täällä. Oon aikasemmin käyttänyt viime kesästä asti Lumenen CC-voidetta, joten halusin ottaa sen myös tähän mukaan. Nämä kaks meikkivoidetta on melko pitkälle samanlaisia ja oon tykänny molemmista tosi paljon. Koostumukseltaan ne on tosi paljon samantapaisia, mutta Vichyn meikkivoide on jonkun verran peittävämpi ja pysyvämpi. 


Mun iho on läpi vuoden tosi pintakuiva ja oon havainnu nämä molemmat mulle sopiviksi. Lumenen voiteessa suojakerroin on 20, kun taas Vickyn voiteessa on 35. Luulen, että näin talvellä ja keväällä tuun käyttämään tuota Vichyn meikkivoidetta ihan vaan sen takia, että kuivuuden takia mun iho punoittaa ja siinä on valitettavasti jonkun verran epäpuhtautta. Silloin Vichy antaa sitä tarvittavaa peittävyyttä. Kesällä uskon taas siirtyväni takaisin Lumeneen, sillä en koe kesällä tarvitsevani niin paljon peittävyyttä ja ihoki voi sillon paremmin auringon ansiosta. 





Levitän meikkivoiteen shiseidon tasapäisellä meikkivoidesiveltimellä. Siveltimellä tehdään kasvoilla pyörittäviä liikkeitä, jonka ansiosta meikistä saa todella peittävän ja tasaisen. Siveltimellä taisi olla hintaa n. 35€, mutta täällä kerroin vastaavasta, mutta edullisemmasta tuotteesta.




Käytän Make Up Storen cover all (blue) peiteainetta tummien silmänalusien peittoon melkein päivittäin. En tykkää käyttää vahamaisia meikkivoiteita muualla kasvoissa, mutta silmien alle koen, että saan tällä parhaan lopputuloksen. Silmien alle levitän lähes poikkeuksetta peiteaineen sormella. Sormen lämmöstä vahamainen tuote hieman pehmentyy ja sillon se on helppo myöskin levittää.

En oikeastaan peitä kasvoilla olevia punaisia näppylöitä kamalasti millään - sillä oon huomannu, että kun niiden antaa rauhassa olla, niin ne parantuu myöskin nopeampaa. Eli sen sijaan, kun levittäisin niiden päälle paksun kerroksen peiteainetta annan niiden parantua rauhassa.





Kuten aikasemmin sanoin, mun iho on läpi vuoden tosi pintakuiva ja en kovinkaan useasti tarvii edes puuteria meikkivoiteen päälle, sillä se asettuu ja pysyy kasvoilla muutenkin koko päivän oikein hyvin. Joten ihan silloin tällöin saatan sipasta t-alueelle ja poskille puuteria, jos haluan meikistä extra kestävän.

Meikin kiinnittämisessä käytän baremineralsin original mineral veiliä ja levitän sitä suurella (kabuki) siveltimellä.


Mitäs mieltä olitte mun meikkipohjasta? Auttoiko nämä vinkit teitä?



- Sara












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti